Välkommen!

Välkommen att kika in i min lilla pysselhörna!
Jag är helt ny på det här med blogg, vi får väl se vad det kan bli...

Jag är en scrapptoka som älskar att göra kort och att scrappa ihop album! Är nyfiken på det mesta inom scrapp, ingen proffs, lär mig hela tiden mer och gör vad jag tycker är kul för tillfället!
Vill gärna visa mina kort och kanske lite annat som jag har "snickrat" ihop! Hoppas att jag kanske kan ge någon lite inspiration .
Blir glad åt kommentarer =) så lämna gärna ett litet avtryck!


tisdag 20 augusti 2013

En hatt!

Har inte riktigt hittat den rätta gnistan ännu... det går så tröööögt....

Men jag har i alla fall gjort en hatt!! Har sett hos andra, fina hattar, så jag blev så sugen att prova. Ett "kort" eller grattishälsning kan man kanske kalla det, till en framtida 60 åring!

Vet att hon gillar lila så det fick bli i den färgen och det är ju en härlig färg att jobba med!!! Papper från K-design.


Det var inte så lätt att göra en strut, trodde det var en baggis, men letade på nätet och hittade en mall till slut (med Mumin, haha!!)

Skarven dolde jag med band och tog små hål att trä i ett band. Lite tofs i toppen!

Sen till det roliga, dekorationen! Massa blommor, pärlswirl, pärlband, spets och lite annat smått och gott!
Här kommer lite bilder!

Stämplar och die från Rox!


Blommor och "diamant"





Oj, det blev många bilder! 

Tänkte skriva hälsningen i botten, slå in den i cellofan och hänga några tags med väl valda ord!

Inte riktigt färdig med andra ord.....

Har kommit in i en period av påbörjade projekt som inte riktigt blir färdiga... Blir säkert bättre till hösten!

Hoppas ni har bättre energi och inspiration där ute, men man måste ju ha svackor ibland. det är väl så det är för de flesta av oss!!

Ha det riktigt bra och sköt om er!
KRAM!!!




11 kommentarer:

  1. Fantastisk snygg :o Härliga färger och papper och alla fina dekorationer. Riktig, riktig snygg. Blir säkert en uppskattad present. Visst har vi svackor då o då, samt påbörjade projekt. Ibland har jag flera saker på gång som sedan blir klara allt eftersom dom ev skall levereras. Ha det bra o njut av det fina vädret, som jag hoppas finns där du är. kramar bibbi

    SvaraRadera
  2. Vilket mästerverk helt fantastiskt, härliga färger och så många blommor och bling. Har också sett dem men ej blivet färdig att göra någon. Får se om det blir någon gång ofta får jag beställningar på kort som skall vara så man kan lägga pengar i.
    Kram Ulla

    SvaraRadera
  3. Riktigt snygg (strut) sn fin med allt du fått på den och den är snygg i sin härliga färg. Ja trögt går det ibland, men sen tar det fart hoppas du hittar dit snart. Pappret från K-design är så snygga måste ta en tur ut dit , hon bor bara några mil från mig. Ha det gott. Kram Titti

    SvaraRadera
  4. ÅHH GÖTA PETTER sååå snyggt!!
    Helt otroligt snyggt dekorerad med alla blommorna och dekorationer!!
    Tokgillar!!

    KRAM MAJSAN

    SvaraRadera
  5. Så läcker hatt, helt otroligt vackert dekorerad! Måste försöka mig på en sådan....verkar också rolig att göra.

    Ja, svackor i inspirationen har man lite till mans och det kanske är bra att få pausar så det inte blir så intensivt. Har haft en beställning på många kort som nu är klar, nu måste jag ha en paus känner jag och rensa hjärnan.....
    Ha de gott!
    Kram, Carin

    SvaraRadera
  6. Ohh vad läcker den blev!! Så snyggt och smart med banden i skarven bak och så otroligt snyggt dekorerat!! Den blir säkert mycket uppskattad!!

    Tusen tack för dina fina ord i min blogg om mitt julkort - det värmde!

    Kram
    Linda

    SvaraRadera
  7. Vilken häftig hatt! Kommer garanterat glädja jubilaren! Älskar hur fint du fått till blomklustret!
    Kram
    //Cattie

    SvaraRadera
  8. Ååå Ewa, det här var riktigt, riktigt fint!! Så himla vackert dekorerad, en fröjd att titta på! Att färgerna gick i lila...mmm...min favoritfärg! ;)

    Tack för att du lämnar så fina ord i min blogg -jag blir så glad! Hoppas du hittar geisten igen så att du finner pysselglädjen i det du gör. Men faktiskt, man kan inte tro att du saknar gnistan -det här var JÄTTEVACKERT!! :)

    Kram Kicki

    SvaraRadera
  9. Vilken läcker hatt och vilka härliga färger och dekos! Den blir säkert mottagaren riktigt glad åt att få! :)

    SvaraRadera
  10. Mn gud så fin!! Kan inte tro att inspirationen tryter här inte.. Här har det varit segt med inspirationen... Men nu är sommaren lider mot sitt slut och alla nyheter dimper in så hoppas jag det löser sig ;-) har för egen del äntligen gjort klart ett nytt minialbum.
    Nu har verkligen höstmörkret börjar komma, kl är 20 och det var redan dags att tända lite ljus. Kram Pillan

    SvaraRadera
  11. Wow verkligen ingen dålig MUMIN du har fått till :))
    Vilket underbart alster du har skapat och så vackert dekorerad du har gjort den, där är några timmar bakom den här förstår jag och det är ju det vi vill vi scrappare lägga ner flera timmar på fina arbeten som vi sen ger boprt till någon vi tycker om. I bästa fall så får vi en beställning och får betalt i pengar som vi sedan lägger på mera material vi inte kan undvara en riktig rundgång.
    Men den här hatten kan du verkligen vara stolt över

    Kram Mona

    SvaraRadera