Välkommen!

Välkommen att kika in i min lilla pysselhörna!
Jag är helt ny på det här med blogg, vi får väl se vad det kan bli...

Jag är en scrapptoka som älskar att göra kort och att scrappa ihop album! Är nyfiken på det mesta inom scrapp, ingen proffs, lär mig hela tiden mer och gör vad jag tycker är kul för tillfället!
Vill gärna visa mina kort och kanske lite annat som jag har "snickrat" ihop! Hoppas att jag kanske kan ge någon lite inspiration .
Blir glad åt kommentarer =) så lämna gärna ett litet avtryck!


onsdag 28 november 2012

40 års kort!

40-års kalas i helgen, det är såå svårt med kort till killar! Har sagt det förut och säger det igen.... ska det vara blommor? färg? manligt? Inte lätt...

Så här blev det i alla fall! Gjorde den här vikningen som jag provade för ett tag sen, joyfold card.



 Köpte ett gäng papper från K-design, vilka fina papper de har! Blev blixtförälskad i dem!!!
Sen var det de här med blommorna... jag har satt dit dem, tagit bort dem, satt dit en, två, tre... en igen osv...velat och velat.... men så här får det vara nu!!!
Har använt blå cardstock i botten, svårt med färg i lampskenet, blir inte riktigt rätt nyans....
Satte två "spänne" av skinnliknande papper, dekorerat med brads och swirls.








 Inuti en ficka till pengar och en cirkel att skriva gratulationer i. Skrivaren la av, så det fick bli handskrivet :(



 Baksidan med stämpel och spännena.




Hur har ni det med adventsförberedelserna nu då? Allt fixat och klart??? Eller är ni som jag? ute i sista stund.... fönsterputs i morgon innan jobbet, upp med stjärnor och ljusstakar, beställa tårtor till helgens födelsedagskalas... (fyllde år förra helgen ) blir en attans hektisk förmiddag!!! Bäst att hoppa i loppelådan nu...

Natti och ha det gott!
KRAMIS!!!
 



6 kommentarer:

  1. Hej Ulla!
    Kortet du gjort är ett jättefint till en kille, hoppas han blir jätteglad.
    Förberedelsen.......nej, ska fixa imorgon och hoppas på det bästa. Hoppas du haft en härlig födelsedag, stort grattis till dig och hoppas du får ett trevligt kalas i helgen. Kram Titti

    SvaraRadera
  2. ÅHHH så fint killkortet blev, ja du Ewa det är inte lätt det här med blommor men visst kan man ha en eller två blommor man ger ju killarna blommor då de fyller år vi har ju en manlig och kvinnlig sida alla. Snyggt med de fejkade spännen och så fina papper ... måste också pröva dem någon gång.... det är bara så man har ju såååå många papper som man får göra slut på först. Och du ta det nu lungt så du inte överanstränger dig.
    Får önska dig en trevlig helg och mys nu riktig gott med dina nära och kära.
    Kramizar från Ulla

    SvaraRadera
  3. ÅHH WOOW WOOW sååå superläckert killkort, jösses jag som alltid har så svårt att få ihop kill/manliga kort, blev ju helt förälskad i detta LÄCKRA KORT, jisses vad du är duktig :)

    TREVLIG ADVENTSHELG!!

    KRAMAR MAJSAN

    SvaraRadera
  4. Jösses vilket läckert kort, snyggt vikt och riktigt läckert med de där spännena! Papper i skinnliknande material måste jag ju införskaffa, ser heltufft ut på ditt kort! Åååh, de där arken du använt är helt underbara, man skulle kunna äta upp dem och du har kombinerat dem så snyggt!

    Om man nu ska särskilja manligt så måste jag säga att du lyckats perfekt!! Födelsedags"barnet" måste ha blivit helnöjd när han fick vantarna på detta! ;)

    Advents- och julpyssel ja...har iallafall fått fram ljusstakarna i kök och vardagsrum men i övrigt är det inte pyntat. Jag tar det lite pö om pö om tid finns. Janssons frestelse, potatisgratäng och julköttbullar klara och ligger i frysen och väntar in julaftonens matorgie. Har bakat lite vetebullar med saffran och en banankaka, får nog räcka så på kaffedoppsfronten. Så julpyssla lugnt du, huvudsaken är att man hinner med det man absolut inte kan vara utan :)

    Ha det mysigt i vinterkylan och ta hand om dig!

    Kram

    SvaraRadera
  5. Jättefint!! Va komiskt, gjorde ett 40års kort nyss t en man (som är så svårt, håller med) och då gjorde jag också joyful-vikningen :-) ja, jag är nog ute i sista minuten m det mesta m julfixet utom julklapparna.. Ska försöka få till en liten blomstergrupp ikväll och julkort och.... ;-) kram

    SvaraRadera
  6. Ett riktigt härligt "kill- kort"! Som är så svårt att få till men du har lyckats verkligen!
    Här är adventspyntat, julpynt blir det några dagar före jul. Får väl försöka laga lite mat och frysa in, vi har inte så mycket numera.....blir lätt trött på den. Imorgon ska vi äta julbord på PRO, det brukar vara gott och inte så vansinnigt mycket olika sorter. Igår blev det lunch/middag på Helsjön (folkhögskola här i Horred) kottlettrad med en himmelsk senapssås! Avslutning i frivillighetsgruppens gymnastik.
    Ha en fortsatt fin decembermånad, kram
    Carin

    SvaraRadera