Välkommen!

Välkommen att kika in i min lilla pysselhörna!
Jag är helt ny på det här med blogg, vi får väl se vad det kan bli...

Jag är en scrapptoka som älskar att göra kort och att scrappa ihop album! Är nyfiken på det mesta inom scrapp, ingen proffs, lär mig hela tiden mer och gör vad jag tycker är kul för tillfället!
Vill gärna visa mina kort och kanske lite annat som jag har "snickrat" ihop! Hoppas att jag kanske kan ge någon lite inspiration .
Blir glad åt kommentarer =) så lämna gärna ett litet avtryck!


lördag 20 oktober 2012

Två julkort till med samma stämpel!

Här kommer två julkort till! En söt liten diggi-älva från mo´s digitala värld som jag använt på båda!



Papper från YouDo med lite glittereffekt, stämpel från Majas och en liten metallgran.


Tycker om när det glittrar på julkorten, så det blev lite extra glitter på kjolen!


En annan variant med samma lilla sötnos! Här är det papper från Reprint, textstämpel från YouDo och pärlband från Pysseltagen. Även här lite extra glitter på kjolen och vingarna.

Hade ett treårigt barnbarn här igår som fick syn på ett av korten och gillade glittret. Så sen pysslade vi hela eftermiddagen, det gick åt mycket glitter... :) men vad gör det? Hux flux är de stora och då vill de minsann inte sitta här och pyssla med mormor!!! Gäller och njuta nu.... än om det blev åtgång på mina sticklesflaskor!!! ( Finns massor i butiken!)

Nu börjar det klarna upp här, har varit gråmulet hela fm. En snabb promenad nu,  innan jobbet kallar!
Trevlig helg!
Kraaam!

7 kommentarer:

  1. Jättesöta kort ! Mo mannings stämplar är min dotters (Lena scrappar) favoriter. Hon köper också digitalt. Det har jag inte gett mig på än. Små barnbarn som pysslar är underbart. Mina är alla äldre och de flesta vill pyssla när de kommer hit. Så du har nog några år på dig än, tror jag.
    Tack för dina snälla ord.
    Ha en skön fortsatt helg. Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Vilka fina kort!!
    Underbara papper du använt, stämpeln var ursöt, helt bedårande är hon =)

    Japp, Ullared är alltid roligt att åka till, blir ett par gånger varje år.
    Jag tyckte att de hade bytt ut lite på scrapfronten nu när jag var där. Annars tycker jag de e sååååå tråkiga på den fronten, mest billig skit rent ut sagt. Har t.o.m mailat dom en gång för att göra dom uppmärksamma på det =)

    Kram Iffa

    SvaraRadera
  3. Jätte söta och helt underbara målade i härliga färger. Älskar Mo manning stämplarna.
    Kram Ulla

    SvaraRadera
  4. Här hittade jag underbara kort , motivet är så sött färglagt perfekt ............

    Kramar från mig
    //anneli

    SvaraRadera
  5. ÅHH WOOW helt ljuvliga julkort, och vilket sött motiv, såå snyggt färglagda, helt enkelt HELT UNDERBARA KORT :)

    KRAM MAJSAN

    SvaraRadera
  6. Så vackra kort och vilken snygg dies du har fått tag till det översta kortet. Så snyggt du har färglagt motivet.

    Kram Anneli

    SvaraRadera
  7. Så fina kort och gulligt motiv, verkar så roligt att färglägga men vill inte ge mig på det. Dies är så fin, ja det finns så många sådana.

    Vad roligt med ett barnbarn som vill sitta med mormor och pyssla, kommer nog att fortsätta med det även när det blir äldre.

    Tack för vänliga ord!

    Ha en fortsatt fin vecka.
    Kram
    Carin

    SvaraRadera