Välkommen!

Välkommen att kika in i min lilla pysselhörna!
Jag är helt ny på det här med blogg, vi får väl se vad det kan bli...

Jag är en scrapptoka som älskar att göra kort och att scrappa ihop album! Är nyfiken på det mesta inom scrapp, ingen proffs, lär mig hela tiden mer och gör vad jag tycker är kul för tillfället!
Vill gärna visa mina kort och kanske lite annat som jag har "snickrat" ihop! Hoppas att jag kanske kan ge någon lite inspiration .
Blir glad åt kommentarer =) så lämna gärna ett litet avtryck!


söndag 31 mars 2013

Nytt kort, ny vikning!

Påsken rullar vidare, kallare än på länge enligt många...  har hunnit med både påskmat, vårpromenad och träffat nära och kära, faktiskt har det blivit ett kort också! Snart har vi en elvaåring i familjen, så det var till att fixa ett kort! Har sett den här vikningen hos många och tyckt att den är så fin, men vad heter den? Nån som vet? Första gången jag provar den...




Lila är ju lite av en favoritfärg, papper från K-design och landstoken tror jag ballongerna kommer från. Tjejen har jag skrivit ut från en sida som barnbarnen ofta vill skriva ut bilder från, du hittar den här (Moxie girlz) Grattisstämplen kommer också från K-design.




Håret har gjort lite glittrigt med en penna, men det är så svårt att visa det på bild.




Blommorna fick lite stickles på sig, det ska ju glittra lite! ;)




Inuti, med fliken som man viker upp, spellis och quickutz siffror, en oval att skriva i.




Baksidan med min personliga stämpel.

Skulle gjort "flikarna" lite längre för då hade kortet stått lite stadigare, men man lär så länge man lever... :)

Nu börjar min påsk gå mot sitt slut, jobb i morgon, men ni som har en dag kvar: njut av den!!!

Kram!





17 kommentarer:

  1. Ditt vackra kort kallas för tryllekort i Norge. kram bibbi

    SvaraRadera
  2. Jättefint kort :)! Har också hört tryllekort!
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  3. Hej Eva!!
    Vilket fint kort du gjort!
    Vikningen är så rolig och det blir så fina kort utav den! Har aldrig hört ngt namn på det men du har fått ett förslag innan ser jag.
    Mycket fina detaljer du fått med på kortet!!

    Vi ses snart igen!!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  4. Häftigt kort och vikning ja jag vet inte heller vad den heter gjorde den i julas efter att jag sett den hos Iffa och Anneli men den är himla snygg. Tuffa färger och snyggt dekorerat.
    Kram Ulla

    SvaraRadera
  5. Visst är denna vikningen supersnygg!!! Jag bara älskar den =)
    Ditt kort till 11-åringen blev så fint, jag älskar lila = vilken underbar färg det är!!! Så söt kantstans = visst är det den från ICA =) ( har den oxå =)
    Snygga spellisar du använt och jättefin tjej på framsidan.
    Detta födelsedagsbarn kommer älska detta fina kort från dig!
    Kram Iffa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Javisst är det kantstansen från ICA! Helnöjd med den!
      Kram!

      Radera
  6. Ojojoj så läckert kort!! Tjejen kommer att bli superlycklig över detta kort. Härliga färger som man blir glad över att se. Papprena är ju bara såååå snygga. Det var verkligen en fin vikning, dessutom blev det så fint med kantstansen.

    SvaraRadera
  7. kanonfint kort vilken 11 åring skulle inte bli glad för det och den vikningen är så himla fin. Så många fina saker du har gjort sen jag kikade in här senast (det har vasrit lite mycket på sistone).
    Kul du gillade mina ägg jag har målat de vita med ackrylfärg först sen klistrade jag på fjädrarna och sen distressade jag ägget med vintage photo Det gula ägget stansade jag ut cirklar som jag sen klistrade på det var lättast att forma det så, undersidan har jag distressat i gult och orange.
    Ha en skön dag
    Kram Mona

    SvaraRadera
  8. Underbart kort, 11 åringen kommer att bli jätte glad åt kortet!
    Gillar färger och dekorationer du använt! :) Vikningen är också fin, ännu har jag inte prövat den... kanske nångång ;)
    Må så gott!

    SvaraRadera
  9. Vilket häftigt och välarbetat kort! Älskar vikningen och färgerna och detaljen med glitterslingorna i håret var superfrän!
    Kram
    //Cattie

    SvaraRadera
  10. Ahh vilket härligt Tryllekort med gömt skrivfält du gjort vännen!! bBev otroligt bra!! Har försökt göra dom korten me skiftande reultat ska erkänna ;S.. Piminner lite om ett sick-sack-double-fold-card men ärligt så är Tryllet enklare:D!!!
    Ha en härligt solig o ispirerande vekoända vännen!
    Kram Eva/ScrapFia

    SvaraRadera
  11. Vackert kort och en läcker vikning! Har inte själv prövat den, men nu vet jag ju iallfall vad den kallas efter att ha läst kommentarerna till ditt inlägg :) Så kreativt att skriva ut en bild och använda till kortet och glitterslingorna i håret är verkligen en söt detalj! Tack för webb-tipset, ska ta en titt där för jag tänka mig att lille sonen skulle gilla att få lite nya målarsidor :)

    Låter som om du har haft en riktigt härlig påsk! Här har varit strålande sol och t o m plusgrader från och till hela påsken, bara det gör den minnesvärd :)

    Ha det gott, kram!

    SvaraRadera
  12. Ja fint blev ditt kort (magic card) så fint i lila som är så fint, har precis köpt den stansen måste testa den framöver.
    Men påsken var så härlig, varmt på dagarna och nätterna kallt.
    Skönt att njuta av solen lite. Ha det gott kram Titti

    SvaraRadera
  13. Jättefint kort, har bara hört Tryllekort... har gjort ett själv för ett tag sedan! Man skulle nog göra lite mer av dem.

    Ha de så gott, kram
    Carin

    SvaraRadera
  14. Å vad fint!! Vackra färger och dekorationer! Lila och rosa kan ju inte bli något annat än succé! Jag skriver ofta ut målarbilder till barnen ifrån den sidan. Önskar att min skrivare gick ihop med distresser, men tyvärr... :( Då kunde jag skriva ut bilder till mig själv, finns så många fina!
    Jag är nog den enda som inte sett vikningen förut, den gillade jag massor! :)

    Kram Kicki

    SvaraRadera
  15. Vilket härligt kort och vilken rolig vikning!

    KRAM SUSY

    SvaraRadera
  16. Vilket härligt Tryllekort!! Lila är min absoluta favoritfärg och digistämpeln va urläcker :D..måste nog ta en svang till den sidan o kolla litte ;).
    Hoppas allt är bra med dej vännen :)
    Kram Eva/ScrapFia

    SvaraRadera